درحال بارگذاری...

با تکنولوژی کشاورزی بیشتر آشنا شوید

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

با تکنولوژی کشاورزی بیشتر آشنا شوید


با تکنولوژی کشاورزی بیشتر آشنا شوید

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


با تکنولوژی کشاورزی بیشتر آشنا شوید

تکنولوژی کشاورزی که به نام “ Ag Tech ” هم شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر  تغییرات زیادی داشته‌است. در سال ۲۰۱۵ میلادی سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی کشاورزی به رقم چشمگیر ی افزایش داشت. با این حال جمعیت زمین دائما در حال افزایش است و این احتمال وجود دارد که دسترسی به منابع غذایی در آینده دچار مشکل شود. چگونه می‌توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم؟ افرادی که در صنایع حضور دارند یعنی کشاورزان و تولید کنندگان غذا باید تغییرات دیجیتال در زمینه کشاورزی را با آغوشی باز بپذیرند. بشر با استفاده از تکنولوژی به عنوان یک منبع پایدار و مقیاس‌پذیر قادر است کشاورزی را به سطوح تازه‌ای از پیشرفت برساند و همچنان به آن رونق بدهد.

اینترنت اشیا(LOT) می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، زندگی‌ ما را تغییر دهد. صنعت پیشرفته، وسایل حمل‌ونقل متصل به هم و شهرهای هوشمند، همگی، بخش‌هایی از اینترنت اشیا هستند. البته، به کار بردن اینترنت اشیا، در زمینه‌های مهمی مانند کشاورزی، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و تحولی شگرف ایجاد کند. کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی، می‌تواند بسیار گسترده باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۵۰، جمعیت کره‌ی زمین به ۹.۶ میلیارد نفر می‌رسد. بنابراین، اگر روش‌های فعلی کشاورزی را تغییر ندهیم، مطمئنا در تامین غذا، به مشکل خواهیم خورد. در کنار مشکلاتی مانند گرمایش زمین و کمبود آب، مشکل تامین غذا هم یکی از مشکلات اساسی آینده‌ی زمین است. کشاورزی هوشمند مبتنی بر راهکارهای اینترنت اشیا، به کشاورزان کمک می‌کند، ضایعات را کاهش و نرخ‌ بهره‌وری را افزایش دهند.

در کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT)، سیستمی برای نظارت و مانیتور کردن زمین کشاورزی در اختیار داریم. این سیستم، اطلاعات یکپارچه‌ای با استفاده از سنسورها (نور، رطوبت هوا، رطوبت هوا، دما و …) در اختیار ما قرار می‌دهد و آبیاری زمین را نیز، خودکار می‌کند. کشاورزان می‌توانند، وضعیت زمین را در هر کجای دنیا که باشند، رصد کنند. سیستم‌های کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا، علاوه بر کاربرد در روش‌های کشاورزی سنتی و در مقیاس بزرگ، قابل استفاده در مزرعه‌های کوچک خانگی و روش‌های کشاورزی ارگانیک و مدرن است.

استفاده از راهکارهای اینترنت اشیا در کشاورزی، در حال افزایش است و بر اساس پیش‌بینی Business Insider Intelligence، تا سال ۲۰۲۰، تعداد زمین‌های کشاورزی مجهز به اینترنت اشیا، به ۷۵ میلیون می‌رسد و سالانه نیز ۲۰ درصد رشد می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، اندازه‌ی بازار کشاورزی هوشمند به ۱۵.۳ میلیارد دلار برسد. (این اندازه در سال ۲۰۱۶، ۵ میلیارد دلار بوده‌است.)

 

در بخش بعدی در مورد  (فواید کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا) با شما همراه خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی اینترنت اشیا کشاورزی هوشمند پهپاد کشاورزی نوین تکنولوژی کشاورزی ag tech LOT

این مطالب را هم بخوانید!

بذر اصلاح شده چیست؟

بذر اصلاح شده در واقع بذری ست که به لحاظ ژنتیکی نسبت به بذرهای هم قطارش برتری دارد. این برتری ممکن است در اثر مهندسی ژنتیک و یا در اثر لقاح غیرطبیعی والدین باشد و یا روش های دیگر. بذر اصلاح شده باید اغلب ویژگی های مطلوب کشاورز و مصرف کننده را داشته باشد. برای مثال یک فلفل دلمه ای که به کم آبی مقاوم...

ادامه مطلب »

کشاورزی هوشمند و بهبود شرایط ا...

کشاورزی هوشمند به استفاده از فناوری‌های نوین و دستاوردهای علمی در صنعت کشاورزی اطلاق می‌شود. با استفاده از سیستم‌های هوشمند کشاورزی، امکان بهبود شرایط اقتصادی کشاورزان و افزایش بهره‌وری در این صنعت وجود دارد. در این مقاله به مرور خصوصیات و نقاط قوت کشاورزی هوشمند و تأثیر آن بر بهبود شرایط اقتصادی کش...

ادامه مطلب »

نکات کلیدی در مورد سمپاشی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116